Værdi og målsætning

På Fuglsanggårdsskolen vil vi styrke elevernes selvværd. Som en forudsætning for læring og tryghed, og som et mål i sig selv.

For at sikre den bedst mulige læring tilrettelægges undervisningen fleksibelt. Der benyttes forskellige metoder og arbejdsformer inden for fagområder og fag.

Undervisningen tilpasses gruppens og den enkelte elevs behov og forudsætninger.

Udviklingen af ansvarlighed og respekt for sig selv og andre er grundlag for elevernes samvær og fælles-skabet på skolen.

Arbejdet foregår i dialog mellem skole og hjem.

Fuglsanggårdsskolen vil være en skole i udvikling, sådan at både elevernes og personalets læring og arbejdsforhold løbende optimeres.

Gode fysiske rammer såvel ude som inde prioriteres og tilpasses skolens udvikling.

Alle på Fuglsanggårdsskolen forpligter sig til at arbejde efter disse grundlæggende værdier. Der laves løbende planer, som sigter på at virkeliggøre målsætningen.